LietuviųEnglish (United Kingdom)
Pradinis puslapis Istorijos Straipsniai Mindaugas Peleckis EKSPERIMENTINĖS MUZIKOS RIBOŽENKLIAI (6)
Mindaugas Peleckis EKSPERIMENTINĖS MUZIKOS RIBOŽENKLIAI (6)
Apie bliuzą ir kitą gerą muziką! - Straipsniai
Mindaugas Peleckis EKSPERIMENTINĖS MUZIKOS RIBOŽENKLIAI (6)
Penktoji dalis čia

Tęsiame eksperimentinės muzikos apžvalgas. Viena įdomiausių eksperimentinės muzikos, derinančios savyje elektroninę bei roko muziką, taip pat nevengianti eksperimentuoti su daugybe kitų stilių – vilniečiai „Fusedmarc“.

Viena populiariausių naujųjų Lietuvos grupių „Fusedmarc“, tiksliau, jos narys, pravarde Nurasho, atsakė į „Muzikos barų“ klausimus.

Muzika – tarp maždaug 20 stilių

Kada, kur, kokiomis aplinkybėmis atsirado grupė „Fusedmarc“? Ką reiškia šis pavadinimas?

2004-ųjų vasarą. Tada dar nebuvo nei pavadinimo „Fusedmarc“, nei aiškios koncepcijos, kaip viskas turi atrodyti. Tačiau idėją apjungti kuo daugiau mus dominančių dalykų turėjome gan senai.

„Fusedmarc“ yra tiesiog vardas, kurį galima interpretuoti ir suprasti įvairiai. Tai gali būti tiesiog dviejų žodžių derinys arba devynių raidžių kombinacija arba… pretekstas pradėti ieškojimus, mąstyti. Terminu “fused” mes vadiname daug dalykų. Gali būti “fused” žmogus, reiškinys, medžiaga ar požiūris. Mes jį naudojame labai subjektyviai.

Kas jūsų nariai? Kodėl neatskleidžiate savo tikrųjų pavardžių? Ar grupės sudėtis pastovi? Kokios jūsų specialybės? Ar turite muzikinius išsilavinimus?

Grupės sudėtis keičiasi. Koncerto metu žiūrovai mato daugiau muzikantų negu jų yra grupėje. Manome, kad vardyti visų pavardes nėra itin svarbu. Be to, ypatingai nesureikšminam savo pavardžių. Pastovūs “Fusedmarc”nariai yra: Cilia ir Nurasho (muzika, tekstai), Syrtha (video).

Muzikinio ar kito aukštojo išsilavinimo neturime. Kelis kartus pradėti mokslai buvo mesti, dėl to, kad nuolat susidurdavom su tomis pačiomis problemomis. Lietuvos aukštosios muzikinės mokyklos stengiasi atsikratyti talentingų ir išprususių dėstytojų, vengia naujovių, neskatina savo personalo tobulėjimo. Mokėmės privačiai ir savarankiškai.

Kaip pavadintumėte savo stilių? Vieni sako, kad panašu į Björk (nesutikčiau, nes girdėjau jus gyvai), kiti – jog tai esąs trip-hopas, „Stereolab“ kopija arba tiesiog elektronika, o štai neseniai vykusiuose antruosiuose Lietuvos alternatyvios muzikos apdovanojimuose netikėtai buvote pripažinti geriausia experimental stiliaus grupe (pernai tuose pačiuose apdovanojimuose buvote pripažinti geriausiu metų proveržiu). Beje, ar tai jus nustebino?

Deja, Lietuvoje - per žemas muzikinės žurnalistikos lygis. Dėl to ir pasitaiko tokių palyginimu. Per trejus metus sulaukėme daugybę atsiliepimų ir bandymų įvardyti stilių, kuriame groja „Fusedmarc“. Suskaičiavę pavadinimus gavome apie 20 skirtingų muzikinių krypčių tarp kurių: AMBIENT, ALTERNATIVE, IDM, INDIE, ELECTRO, LEFTFIELD, POST ROCK, TRIP-HOP, ELECTRONICA, TECHNO, ACID JAZZ, FUSION, EXPERIMENTAL, DOWNTEMPO, DARKWAVE, PSYCHEDELIC, ELECTROACOUSTIC ir kt.

Nesinori ginčytis, kas buvo arčiau tiesos. Mūsų manymu, „Fusedmarc“ kūryba – tai momentinė gyvos ir elektroninės muzikos sintezė, kuriuoje atsispindi įvairūs muzikinės raidos fragmentai. Kas dėl “Stereolab”, siūlome pasidomėti jais tinklapyje www.stereolab.co.uk. Visai nenustebtume gavę apdovanojimą ir reggae nominacijoje…

„Mus ignoruoja žiniasklaida“

Kiek albumų, dainų esate išleidę, koks jūsų repertuaras šiuo metu? Kada išleisite naują albumą? Gal jau galite atskleisti jo pavadinimą? Kiek žinau, jis bus leidžiamas ne Lietuvoje. Ar mūsų šalyje, netgi sulaukę populiarumo ir oficialaus pripažinimo, nerandate leidėjų? Nejaugi čia niekam nereikalinga tokia muzika?

Iki šiol esame išleidę vieną virtualų EP portale www.sutemos.net. Šiuo metu vedame derybas dėl albumo (jo pavadinimo dar nenorime atskleisti) leidybos su Švedijos įrašų kompanija „Playground”. Į naująjį albumą įeis kompozicijos, įrašytos per pastaruosius trejus metus, dauguma jų ir sudaro mūsų dabartinį repertuarą. Apie leidybą Lietuvoje negalvojame, nes čia nematome rimtos leidyklos, kuri galėtų tinkamai pristatyti „Fusedmarc“

Mes nemanome, kad esame oficialiai pripažinti ir juolab populiarūs: mus ne tik ignoruoja žiniasklaida, radijas ir televizija, bet ir mūsų pavadinimo rašymas bei tarimas vis dar sukelia daug sunkumų.

Kaip vertinate lietuvišką muziką – tiek „Dangaus“ ir „Kelio į žvaigždes“ bei kitokį popsą ir roką, tiek alternatyviąją? Ką ypač supeiktumėte ir ypač pagirtumėte?

Tokie projektai kaip „Dangus” ar „Kelias į žvaigždes“ labiau primena pigias muilo operas, o ne talentų atranką, ar jų ugdymą ir paruošimą muzikinei karjerai.

Kalbant apie roką ir „alternatyvą”, jie vis dar yra provincialaus popso priespaudoje ir neskuba iš jos išsivaduoti. Lietuvoje išgyvena tik tie muzikantai, kurie surenka pilnas sales Druskininkų poilsio namuose. Tačiau problema slypi kur kas giliau negu finansiniame pasitenkinime.

Labiausiai nuvilia muzikantų požiūris į muzikos kūrimą, nepriklausomai nuo to, kokį stilių jie groja. Kurdami muzikantai siekia tik patenkinti savirealizacijos poreikį, nesirūpindami galutinio produkto kokybe: idėja, forma, turinys, aranžuotė, suvedimas, vieta pasaulinės muzikos kontekste.

Matyt, mūsų žmonėms sunku veikti kryptingai, kai suteikiama visiška sprendimo laisvė.

Kas jus įkvepia kurti muziką? Beje, kas grupėje kuria muziką, o kas – dainų tekstus? Kokią muziką mėgstate? Kokios asmenybės jums labiausiai imponuoja?

Galima sakyti, kad iš dalies mus įkvepia pats muzikos kūrimo procesas, t.y. bandymas atkartoti, praplėsti ir užfiksuoti patirtus jausmus bei būsenas.

Mums patinka emocionaliai turtinga muzika, kuri papildo vizualų būties suvokimą ir nesvarbu, ar tai muzika mąstymui, šokiams, dainavimui, ar miegui.

Mums imponuoja asmenybės, kurios sugeba daryti novatoriškus ir įspūdingus žingsnius, nepriklausomai nuo aplinkos faktorių ar realybės įtakos. Muziką kuria Nurasho ir Cilia, dainų tekstus – Nurasho.

Esate ir audiovizualinis projektas. Ką jums reiškia vizualika? Kaip ji papildo jūsų muziką? Kas jums svarbiau – garsas, tekstas ar vaizdas?

Kuriant kompozicijas visgi pradmuo yra muzika, bet mums svarbūs visi aukščiau išvardinti vienas kitą papildantys komponentai. Vizualizacijos - tai elementai, padedantys klausytojui/žiūrovui generuoti prasmes ir asociacijas, formuojančias jo galutinį koncerto potyrį, nors mes ir nenurodome, į ką žmogui reikia orientuotis, kad suprasti jam siunčiamą impulsą.

Ar esate paskaičiavę, kiek kartų jau koncertavote? Kokiose šalyse teko būti?

Kiek žinau, esate pirmoji grupė iš Lietuvos, patekusi į prestižinį „Eurosonic“ festivalį Groningene Nyderlanduose šių metų sausio 11 d. Teko girdėti, jog atranka į jį buvo arši. Papasakokite apie tai. Kokie įspūdžiai iš šio koncerto? Ar sulaukėte daugiau pasiūlymų koncertuoti užsienyje? Kokios šalies/Lietuvos miesto publika jus priima geriausiai?

Be Baltijos šalių esame koncertavę Vengrijoje, Rusijoje, Nyderlanduose, Graikijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje ir Lenkijoje. Iš viso tai sudaro apie šimtą pasirodymų.

Į festivalį „Eurosonic“ patekome nusiuntę savo įrašų ir užpildę anketą. Mus pakvietė. Beje, daugelyje užsienio festivalių, kuriuose teko sudalyvauti, nebuvo girdėję apie lietuvos grupes. Iš tikrųjų sunku „eksportuotis“, kol Lietuva netapo žinoma kaip šalis, kurioje vyksta bent kokie muzikiniai procesai. Palyginus su „Eurosonic“, kuriame grojo šimtai neapsisprendusių jaunų grupių, tikrai maloniau buvo sugroti Szigete (Vengrija), į kurį atvyko daug pasaulinio lygio ilgamečių kolektyvų.

Pasiūlymų koncertuoti užsienyje gauname dažnai, tačiau vykstame tik ten, kur leidžia galimybės. Publikos reakcija - skirtinga, turbūt tai priklauso nuo mentaliteto, temperamento, klausytojų muzikinio išprusimo, pavyzdžiui, Vengrijoje, publika neslėpė savo emocijų pasirodymo metu, prancūzai žaibiškai išpirko visas mūsų atsivežtas kompaktines plokšteles, o Maskvoje daugelis klausytojų asmeniškai dėkojo už pasirodymą po koncerto.

Organizuoja daugialypės terpės (multimedijos) festivalius

Jūsų veikla įvairiapusė – be koncertų ir įrašų studijoje organizuojate edukacinės krypties festivalį „SUBJECT“, kuriame Lietuvos jaunimas supažindinamas su naujų technologijų panaudojimu muzikos kūrime, tiek su naujausiomis tendencijomis elektroninės muzikos pasaulyje (papasakokite apie jį plačiau).

Kol kas buvome surengę du multimedijos (daugialypės terpės) festivalius – „Subject01: education on music” ir „Subject02: crossfades”. Iš tikrųjų bandėm apžvelgti Lietuvos elektroninę sceną kitaip negu tai mėgsta daryti mūsų diskžokėjai (DJ), kviečiant įdomius videožokėjus (VD). Stengiamės, kad visi pasirodymai būtų griežtai audiovizualiniai. Tikimės, jog greitu metu atsiras laiko surengti trečiają festivalio dalį ir atsivežti ką nors iš užsienio.

Ar įmanoma, kad pasaulyje/Lietuvoje atsiras nauji muzikos stiliai, ar viskas jau išsemta? Kažkas yra pasakęs, kad visa muzika jau sukurta. Galbūt jūs ketinate įrodyti, kad taip nėra? Panašu, kad kol kas Jums sekasi…

Yra žmonių, kurie teigia, jog muzikos evoliucija jau pasibaigė. Šiandien padidėjus informaciniam srautui ir technologijų prieinamumui, daugiau nei bet kada yra galimybė sintezuoti muzikines idėjas, pradėtas įgyvendinti anksčiau. Bėda ta, kad augant technologiniam progresui, dvasinis tobulėjimas sustoja. Tai panašu į dėsningumą. Svarbu suprasti, kad dauguma procesų, kurie pagreitina mechaninį muzikos gaminimą, negarantuoja iš esmės naujų muzikinių atradimų: būtent todėl radikaliai novatoriški dalykai gimsta žymiai rečiau nei tikimasi.

Visiškai naujo stiliaus sukūrimas nėra pagrindinis „Fusedmarc“ tikslas. Tiesiog stengiames vengti jau esamų muzikos kūrimo formulių, ieškome savitų raiškos būdų.

Kur būtų galima rasti daugiau informacijos apie „Fusedmarc“?

Mūsų debiutinį albumą galite atsisiųti iš šio tinklapi http://www.sutemos.net/lt/player;gid,10. Grupės tinklapis - http://www.myspace.com/fusedmarc.

http://www.muzikosbarai.lt/index.php?id=325
 

Apie muziką

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
News image

G.Taškas - Šių dienų bliuzas: KENNY WAYNE SHEPHERD

1995 m. Amerikos blues žanro muzikinėje erdvėje pasirodo pirmas Kenny Wayne Shepherd albumas „Ledbetter Heights“. Jaunas gitaristas (18) muzikuoti pradėjo būdamas 7-erių, praktikuodamasMuddy Waters grojimo manierą. Vaikinas tiesiog užaugo bliuzinėje aplinkoje, nuo 13 metų grojo...

Skaityti daugiau
News image

Mindaugas Peleckis - Ar ilgai gyvuos koverių kultūra?

Mindaugas Peleckis Kas yra ir kada gimė pirmieji koveriai? Kodėl jie tokie gajūs ir ar ilgai lemta gyvuoti koverių kultūrai? Ar ji – teigiamas, ar neigiamas reiškinys? Tokios mintys kyla...

Skaityti daugiau
News image

Mindaugas Peleckis - Pasiklydę stiliuje: garso menininkams reikalinga revoliucija

Mindaugas Peleckis Asmeninio archyvo nuotraukoje: Dariaus Čiutos „Sound“. 2005-ieji, Kaunas. Jau kuris laikas netyla ginčai tarp muzikantų, muzikologų ir kalbininkų, kaip apibendrintai vadinti naujausias muzikos kryptis. Eksperimentinė muzika, postmuzika, drill,...

Skaityti daugiau
News image

Lukas Devita. Drąsos ir užuojautos orkestras – „Mahavishnu“ ir Johnas McLaughlinas

Lukas Devita 2008-10-20 Vasarą Vilniuje koncertavo atsikūręs legendinis džiazroko kvartetas „Return to Forever“, vėl primindamas stilių samplaikos įtaką ir reikšmę muzikiniam pasauliui. Puoselėti savotišką stilių „suliejimą“ (fusion) nebuvo lengva ir...

Skaityti daugiau
News image

Mindaugas Peleckis - „Grinderman“ – sielų šlifuotojo bliuzas

2007-12-05 Mute, 2007 Nickas Cave‘as savo kūryba džiugina jau daugiau kaip tris dešimtmečius, o pats neseniai atšventė penkiasdešimtmetį. Viena vertus - šio australo nereikia pristatinėti, kita vertus – jis visada...

Skaityti daugiau
News image

Gediminas Kajėnas - Alternatyvi muzika gyva, tik jai nėra kur skambėti...

2006-08-28Šią vasarą kaip niekad buvo daug įvairių muzikos festivalių, kurie vyko gražiuose gamtos kampeliuose, atokiose sodybose, prie ežerų. Šie festivaliai sukvietė alternatyvios muzikos – roko, bliuzo, reggae, pankroko, ska, elektroninės...

Skaityti daugiau

Lukas Devita - Vėl kelyje su Jacku Kerouacu

Jeigu paklausite kodėl Keruakas čia, reiškia jo neskaitėte.*****Lukas Devita - VĖL KELYJE SU JACKU KEROUACU Literatūra ir menas2004-10-01 Knygynų lentynose vėl pasirodė Jacko Kerouaco "Kelyje" ("On the Road", 1957), atstovaujanti...

Skaityti daugiau

Bliuzo poezija, proza

  • Sodas
  • ...iš Balt..
  • Liūdnas
  • Nutrūkęs
  • Namų
  • Hazmat

G. Sadauskas - Sodas: Nauja daina

Žinios praneša, kad vakar buvo daug aukų   Nepasimokė niekas vėl iš praeities pamokų   Kažkur sugriuvo namas, o kažkur sužlugo planai   Chaosas visuotinis skersai ir išilgai   Trokštų daugelis visus kitus be...

Skaityti daugiau
News image

Girl in Blues - Bliuzas iš .... Baltarusijos

Bliuzas iš .... Baltarusijos?!? Oh yea, baby…. Tuo negalėjau patikėti ir aš, pirmą kartą išgirdusi puikia anglų kalba traukiama “Look what you get, Girl”. Bet daina man velniškai patiko, pakėlė...

Skaityti daugiau

Lengstonas Hjuzas - Liūdnas bliuzas

http://minciu-pasaulis.net/ Lengstonas Hjuzas "Liūdnas bliuzas" Žemas mieguistas balsas dudena Prie pianino melodiją seną. Tai negras dainuoja. Gatvei iš lėto prieblandon skęstant, Blausiai dujų liepsnelei plazdant, Jis tyliai linguoja, Jis tyliai...

Skaityti daugiau

Julius Keleras - nutrūkęs bliuzas

Julius Keleras - nutrūkęs bliuzas  esu pienburnis, tamsoj ieškantis elektros jungtuko, esu pieno pilna burna juodą naktį bandantis grįžti, vėl įeiti, vėl atsinešti degtuką ir žiūrėti į apšviestą veidą, kuris atsiranda staiga jį atplauna šviesa, jis išnyra sekundei...

Skaityti daugiau
News image

Girl in BLues - Namų šeimininkės užrašai

Nekenčiu jos. Nekenčiu jos visą savo esybe. Negaliu nenusipurtyti vos tik apie ją pagalvojus. O užsiminus Brangiausiam, kad jos nekenčiu – išgirstų kiek įsižeidusį jo balsą – ir iš kur...

Skaityti daugiau
News image

Girl in Blues - Hazmat Modine charizma

Pavydėkit mums, kaimynai. O dar geriau – atvažiuokit pas mus, nes jau greit, jau tuoj, jau nebedaug, ir visi mes draugiškai galėsime patrepsėti, dainuodami - Uuap pap pira uap pap...

Skaityti daugiau
Reklaminis skydelis
Reklaminis skydelis